Bewijs van woonst

Inloggen met EIDInloggen met token

Wat?
Een bewijs van woonst (of attest van inschrijving) bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn/haar adres in de gemeente. Het bewijs bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:

- naam en voornamen

- plaats en datum van geboorte

- adres

- burgerlijke staat

- nationaliteit

- de datum sinds wanneer u op het adres woont.

- U kunt ook een bewijs van woonst aanvragen met de historiek van uw vorige adressen of een bewijs van woonst

Voor wie?

Volgende personen kunnen een bewijs van woonst aanvragen:

- Uzelf

- een derde persoon die in het bezit is van een aanvraag opgesteld door een advocaat, een vrederechter, een juridische dienst ...

- een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.

Hoe?

- Via mijn dossier (onmiddellijk beschikbaar)

- U komt persoonlijk naar het Administratief Centrum Den Molencouter (betalend)

- Via digiloket (zie hieronder)

Kostprijs?

- 2€ (indien u naar het Administratief Centrum Den Molencouter komt)

- Gratis indien u het aanvraagt via digiloket of via mijn dossier. (Opmerking; via mijn dossier krijgt u het attest onmiddellijk in uw mailbox en behoudt het zijn juridische waarde indien u het via mail wenst door te sturen. Voor meer info aangaande de voordelen van ‘mijn dossier’,  zie :mijn dossier)

Wat meebrengen?

- uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning;

- als u het attest voor iemand anders aanvraagt: een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart.