aaa
rss
Printvriendelijke versie
PDF

Overlijden: aangifte

Burgerlijke stand

Dorpsstraat 7
Geetbets
T 011 58 65 35
F 011 58 65 09
Mail ons

Openingsuren

  • maandag:      9u00 – 12u00  zonder afspraak
  • dinsdag  :    17u00 – 20u00  zonder afspraak
  • woensdag:    9u00 – 12u00 op afspraak 
  • woensdag:  14u00 – 16u00 zonder afspraak
  • donderdag:   9u00 – 12u00 op afspraak

  • vrijdag :         9u00 – 12u00 op afspraak

Wat?
Elk overlijden wordt onmiddellijk aangegeven aan de ambtenaar van de dienst Burgerlijke Stand van de plaats van overlijden.
Indien een persoon in Geetbets is overleden, wordt de aangifte dus gedaan bij de dienst burgerlijke stand van Geetbets.

De begrafenisondernemer zorgt meestal voor de aangifte en praktische regeling bij het gemeentebestuur, maar een nabestaande kan ook zelf langskomen om een aangifte van overlijden te doen.

Wat moet ik meebrengen?
een vaststelling van overlijden ingevuld door de geneesheer
de identiteitskaart van de overledene;
het trouwboekje (indien van toepassing);
het rijbewijs;
een attest betreffende de laatste wilsbeschikking als de overledene geen inwoner van de gemeente was;
de toelating tot begraven als de overledene in een andere gemeente begraven wordt. Dit wordt uitgereikt door de gemeente waar de overledene zal worden begraven.
Bij crematie moeten ook nog volgende documenten worden voorgelegd:
medisch attest getekend door de beëdigd geneesheer (aangesteld door gemeentebestuur)
een aanvraag tot crematie (indien er geen laatste wil is opgemaakt)

Wat krijg ik?
Na het opmaken van de overlijdensakte levert de burgerlijke stand uittreksels uit de overlijdensakte af voor onder andere de mutualiteit, de vakbond, de werkgever, ...

Bookmark and Share